Projecten/workshops vierde klassen

De vierdeklasleerlingen die tijdens de reisweek op school waren, konden die week kiezen uit een mooi en gevarieerd aanbod: workshop Turks koken, een muziekproject met optreden, een workshop Stopmotion en een sport- en spelweek.

Sport- en Spelweek

Week 43 was de reis-en projectweek voor de 4e klassen. Het sportproject was één van de projecten waar de leerlingen aan deel konden nemen. We gingen van start met een groep van 12 enthousiaste leerlingen die hiervoor hadden gekozen. De sporten die deze week op het programma stonden waren fitness, tennis, boksen, tafeltennis en klimmen.

De leerlingen gingen op maandag van start met als eerste onderdeel fitness. Dit vond plaats bij Sportcentrum Spijkenisse. De workshop stond onder leiding van Ronald Hoogendoorn. De leerlingen hadden het duidelijk naar hun zin, maar gaven ook toe dat het toch wel pittig was geweest. Ook was er een groepje dat er na deze workshop misschien in de toekomst wel een vervolg aan wilde geven. Dinsdag moesten de leerlingen gaan tennissen bij L.T.C. Spijkenisse. Dit onderdeel werd verzorgd door Onno Ronteltap (docent LO). Een aantal leerlingen gaf wel aan dat ze behoorlijk veel spierpijn hadden van de op maandag gevolgde fitnessworkshop, maar na enige minuten was hier nauwelijks nog iets van te merken. Er werd fanatiek gespeeld en aan het eind werd er afgesloten een leuke toernooivorm.

Woensdag verplaatsten de leerlingen zich weer naar Sportcentrum Spijkenisse om te gaan boksen. Deze boksles stond wederom onder leiding van Ronald Hoogendoorn. Er werd iets verteld over de techniek en de manier van verdedigen. Het was voor sommige leerlingen de eerste kennismaking met deze sport en ze begonnen dan ook aarzelend. Het enthousiasme van Ronald zorgde voor een prima sfeer en van de aanvankelijke aarzelende houding van de leerlingen was tijdens deze boksles nog nauwelijks iets te merken.

Donderdag gingen de leerlingen tafeltennissen. Ze kregen les van ondergetekende. Ook hier stond het plezier voorop. En het was duidelijk dat deze groep ook behoorlijk fanatiek was. Er werd afgesloten met een passende wedstrijdvorm waarin er leuk gespeeld werd.

Vrijdag was alweer het laatste onderdeel en dat was klimmen op Halfweg. Het klimmen werd gegeven door Gert-Willem. Het was duidelijk dat er een aantal leerlingen hoogtevrees had en zij

gaven dit ook aan. Ze moesten een parcours afleggen waarbij de leerlingen verschillende opdrachten kregen. Uiteindelijk slaagde Gert-Willem erin om de meeste leerlingen zover te krijgen om dit parcours op een goede en veilige manier af te leggen.

We kijken terug op een geslaagde week waarin de leerlingen kennis hebben gemaakt met verschillende sporten.

Onno Ronteltap, docent LO

Workshop Turks koken

We laten graag de leerlingen aan het woord.
Lindsay van der Voort: Het was heel erg leuk om te koken. We leerden echt veel van de Turkse keuken. Vooral het uitgaan naar het restaurant was heel gezellig en lekker. Het leert ons ook beter samenwerken en ondanks dat het voor school is, is het veel te gezellig. Ikzelf vond deze workshop ook echt heel leuk. Op deze manier leer je ook een beetje van een andere cultuur.

Taybah Cheema: Ik vond deze workshop meer dan geweldig! Dol op de Turkse keuken en naast het lekkere eten dat we elke dag op hebben gegeten, heb ik ook nieuwe vrienden gemaakt. Een 10/10 voor deze workshop!

Ilkay Makay en Melihat Dogan

Workshop muziek

Bij het muziekproject hebben de leerlingen uitermate goed hun best gedaan om maar liefst drie complete nummers in te studeren. Enorm leuk dat veel docenten en leerlingen donderdag aanwezig waren bij de afsluiting. Zo werd het project met een heel leuk en sfeervol optreden afgesloten.

Ton Hordijk, docent muziek

Workhop stopmotion

Tijdens de projectweek zijn we met een enthousiaste club leerlingen op zoek gegaan naar de magie van de animatie. De leerlingen kregen de keuze om of een cutout animatie te maken of een klei-animatie. Het thema van de filmpjes was Halloween en in de stijl van de grote Amerikaanse animator Tim Burton werden er allerhande spookachtige scenario's geschreven en gefilmd. De resultaten waren dan ook afgrijselijk 🙂

Matthijs Kegge, docent beeldende vorming